Kontakt
Jeśli masz dodatkowe pytania związane z produktem, prosimy o kontakt. Dołożymy wszelkich starań, by odpowiedzieć jak najszybciej na Twoje pytania.
Departament Kontaktu z Klientami i Operacji
(poniedziałek - piątek, w godz. 8.00 - 18.00)
e-mail:
Infolinia:
801 500 207
(22) 545 55 55
Opłata za połączenie zgodna
z cennikim operatora.
Trwały nośnik
Co to jest trwały nośnik?
Aplikacja trwały nośnik w KIR jest systemem odpowiadającym na zapotrzebowanie m.in. sektora bankowego, umożliwia przechowywanie dokumentów w sposób zgodny z wymogami dla trwałego nośnika. Trwały nośnik gwarantuje niezmienność dokumentów i ich niezaprzeczalność oraz łatwy dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą.
Usługa opracowana przez KIR we współpracy z IBM i Accenture, wykorzystuje technologię blockchain w oparciu o Hyperledger Fabric. To pierwsze uruchomienie produkcyjne technologii blockchain w polskim sektorze bankowym. Aplikacja spełnia wszystkie wymogi regulacyjne i odpowiada na oczekiwania sektora bankowego w zakresie publikacji dokumentów przeznaczonych do szerokiej grupy odbiorców (dokumenty publiczne), takich jak cenniki czy regulaminy. Może być również wykorzystana do udostępniania indywidualnych dokumentów klientom.
Dlaczego warto korzystać z trwałego nośnika ?
- Zgodność regulacyjna – usługa spełnia wymagania regulacyjne dotyczące przekazywania dokumentów elektronicznych odbiorcom publikacji. Zapewnia też zgodność z RODO.
- Bezpieczeństwo – wykorzystana technologia łańcucha bloków powoduje, że żadna z organizacji utrzymujących rozproszony rejestr nie jest w stanie samodzielnie dokonywać zmian (wykonywać transakcji) bez weryfikacji poprawności takiej transakcji w procesie konsensusu realizowanym przez wskazane organizacje utrzymujące sieć. Rozwiązanie takie znacząco podnosi bezpieczeństwo systemu, gdyż żadna pojedyncza organizacja nie stanowi centrum przetwarzania i administrowania danymi rejestrowanymi w sieci blockchain.
- Optymalizacja kosztów – usługa trwały nośnik ogranicza wysokie koszty związane z informowaniem klientów o aktualizacjach dokumentów w formie tradycyjnej (papierowej).
- Wygoda – przenosi komunikację między bankiem a klientem do kanałów zdalnych. Pozwala na szybkie i komfortowe udostępnianie informacji.
- Standaryzacja – rozwiązanie umożliwia łatwą integrację z istniejącymi systemami banków.