Kontakt
Dział Usług SWIFT
Linia biznesowa rozliczenia sesyjne
tel. 22 545 53 04
e-mail:
Jeśli masz dodatkowe pytania związane z produktem, prosimy
o kontakt. Dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej odpowiedzieć na Twoje pytania.
Aktualności
SWIFT Service Bureau
|
Jak uzyskać tańszy dostęp do SWIFTNet? Rozwiązaniem może być SWIFT Service Bureau KIR. SWIFT Service Bureau działa jak bramka między bankiem będącym użytkownikiem SWIFT a siecią SWIFTNet, dostarczając usługi dostępu do sieci SWIFTNet przy wykorzystaniu utworzonej w tym celu infrastruktury teleinformatycznej. |
SWIFT Service Bureau oferowane przez KIR to tańsza i bardziej wygodna dla banku droga do uzyskania dostępu do sieci SWIFTNet w Polsce.
- niższe koszty podłączenia do SWIFTNet – nakłady i koszty związane z infrastrukturą dostępową do sieci SWIFTNet są współdzielone,
- szybkie i komfortowe wdrożenie – proces podłączenia do SWIFTNet jest realizowany przez ekspertów technicznych z wieloletnim doświadczeniem w zakresie implementacji usług Swift,
- gwarancja, niezawodność i bezpieczeństwo połączenia z siecią SWIFTNet – KIR jako certyfikowane SWIFT Service Bureau zapewnia infrastrukturę spełniającą wszystkie wymagania SWIFT dotyczące m.in. posiadania ośrodka zapasowego, zdublowanych łączy od różnych dostawców, odpowiednich zabezpieczeń gwarantujących ciągłość świadczonych usług,
- outsourcing prac związanych z utrzymaniem infrastruktury dostępowej – za zarządzanie infrastrukturą, jej utrzymanie i rozwój odpowiada KIR,
- najwyższa jakość usług – KIR jest dostawcą usług rozliczeniowych z ponad 20-letnim doświadczeniem oraz instytucją zaufania publicznego.
Korzystając ze statusu SWIFT Service Bureau, KIR jako jedyna firma w Polsce oferuje instytucjom finansowym i przedsiębiorstwom usługę dostępu do sieci telekomunikacyjnej SWIFTNet.
Usługa dostępu do sieci SWIFTNet polega na pośrednictwie KIR w przesyłaniu komunikatów do/z sieci SWIFTNet przy wykorzystaniu infrastruktury teleinformatycznej KIR. Dostęp do SWIFTNet za pośrednictwem KIR można wykorzystać również jako łącze zapasowe na wypadek awarii własnej infrastruktury dostępowej (serwer, aplikacja, łącze). KIR w ramach SWIFT Service Bureau oferuje też usługi konwersji, które mają zastosowanie w przypadku, gdy aplikacja back office klienta nie wspiera (lub wspiera tylko częściowo) formaty SWIFT – MT/MX. W ramach oferowanych usług konwersji KIR umożliwia transformację danych pomiędzy formatami nieswiftowymi (ang. proprietary format) i swiftowymi (MT, MX), wzbogacanie zawartości komunikatów, mapowanie danych.
KIR jako SWIFT Service Bureau oferuje wspólną płaszczyznę systemową w postaci SWIFT Alliance Access (SAA), SWIFT Alliance WebPlatform (SWP), SWIFT Alliance Gateway (SAG), konwertera (IPLA).
Metody podłączenia do SWIFT Service Bureau:
1. Linia dzierżawiona między instytucją finansową a SWIFT Service Bureau.
2. Szyfrowane łącze internetowe typu „Gateway to Gateway”.
Infrastruktura SWIFT Service Bureau w KIR
APLIKACJE + OPROGRAMOWANIE SKŁADAJĄCE SIĘ NA INFRASTRUKTURĘ SSB: SAA (SWIFT ALLIANCE ACCESS) – aplikacja umożliwiająca tworzenie, modyfikowanie, weryfikację, akceptację i przeglądanie komunikatów RAHA – Remote API Host Adapter SOAP ADAPTER DFA - Direct FileAct AdapterHSM (HARDWARE SECURITY MODULE) – urządzenie do przechowywania certyfikatów PKI ŁĄCZA VPN ALLIANCE CONNECT GOLD pomiędzy SWIFT Service Bureau KIR a siecią SWIFTNet SSL (SECURE SOCKET LAYER) – protokół służący do bezpiecznej transmisji strumienia danych
|
*APLIKACJE/OPROGRAMOWANIE WCHODZĄCE W SKŁAD INFRASTRUKTURY SSB, WYKORZYSTYWANE PRZEZ KLIENTA 1:
SWP, SAG, SNL
Klient korzysta z własnego interfejsu SAA, który wysyła komunikaty do sieci SWIFTNet za pośrednictwem zainstalowanego w KIR koncentratora komunikatów SAG. Dodatkowo KIR zapewnia dostęp do serwisów udostępnianych w sieci SWIFTNet (np. monitorowanie rachunku w TARGET2) z komputera z przeglądarką Internet Explorer/ Mozilla Firefox/ Microsoft Edge/ Google Chrome w siedzibie klienta (użytkownik WebPlatform).
**APLIKACJE/OPROGRAMOWANIE WCHODZĄCE W SKŁAD INFRASTRUKTURY SSB, WYKORZYSTYWANE PRZEZ KLIENTA 2:
SAA, SWP, SAG, SNL
KIR udostępnia klientowi swój interfejs SAA poprzez stację roboczą w siedzibie klienta ze zdefiniowanym użytkownikiem SWP za pomocą przeglądarki internetowej. Utworzone ręcznie lub przesłane z systemów transakcyjnych komunikaty klienta są automatycznie wysyłane do sieci SWIFTNet.
Dodatkowo KIR zapewnia dostęp do serwisów udostępnianych w sieci SWIFTNet (np. monitorowanie rachunku w TARGET2) ze stacji roboczej w siedzibie klienta, wyposażonej w przeglądarkę internetową Internet Explorer/ Mozilla Firefox/ Microsoft Edge/ Google Chrome.
Dodatkowa opcja: konwersja komunikatów w przypadku klientów posiadających aplikacje back-office generujące komunikaty w formatach nie obsługiwanych przez SWIFT.
***APLIKACJE/OPROGRAMOWANIE WCHODZĄCE W SKŁAD INFRASTRUKTURY SSB, WYKORZYSTYWANE PRZEZ KLIENTA 3:
SAA, SWP, SAG, SNL
KIR udostępnia klientowi swój interfejs SAA poprzez stację roboczą w siedzibie klienta za pomocą przeglądarki internetowej ze zdefiniowanym użytkownikiem SWP. Utworzone ręcznie komunikaty są wysłane do sieci SWIFTNet (usługa dedykowana klientom o niskich wolumenach).
Zalety SWIFT Service Bureau:
- niższy koszt w porównaniu z innymi metodami dostępu do SWIFTNet,
- nieograniczone możliwości rozwoju: instytucje finansowe mogą budować własne systemy i aplikacje, korzystając ze standardów oferowanych przez SWIFT,
- dostępność 24/7 połączona z najwyższym poziomem bezpieczeństwa transmisji danych,
- możliwość automatyzacji obsługi transakcji dzięki konwersji z formatów nieswiftowych na swiftowe, bez konieczności wprowadzania zmian po stronie aplikacji back-office (usługi konwersji – oferta dodatkowa SWIFT Service Bureau),
- dwa niezależne skonfigurowane ośrodki teleinformatyczne, które umożliwiają korzystanie ze SWIFTNet przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
- pomoc oraz wsparcie techniczne dla wdrażanych rozwiązań,
- szkolenia dla użytkowników produktów oferowanych przez Service Bureau,