Kontakt
Dział Usług SWIFT
Linia biznesowa rozliczenia sesyjne
tel. 22 545 53 04
e-mail:
Jeśli masz dodatkowe pytania związane z produktem, prosimy
o kontakt. Dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej odpowiedzieć na Twoje pytania.
Aktualności
Dostęp do usług biznesowych
Za pośrednictwem infrastruktury SWIFT Service Bureau KIR zapewnia bankowi dostęp do wielu usług finansowych w sieci SWIFTNet (SWIFT Secure IP Network), takich jak np. SWIFTNet Cash Reporting.
SWIFTNet Cash Reporting powstała w odpowiedzi na potrzebę wymiany w czasie rzeczywistym informacji o stanie gotówki na rachunkach prowadzonych w różnych instytucjach.
SWIFTNet Cash Reporting umożliwia:
Dostawcom usługi (Service Providers):
- zdobycie przewagi konkurencyjnej przez oferowanie klientom zaawansowanych usług,
- podniesienie poziomu zadowolenia klienta przez punktualne udostępnianie informacji właścicielom rachunków,
- usprawnienie zarządzania ryzykiem rozliczeniowym poprzez dostęp w czasie rzeczywistym do informacji o saldach na różnych rachunkach w skali globalnej.
Odbiorcom usługi (Service Users):
- udoskonalenie monitorowania pozycji gotówkowych w skali globalnej,
- dokładniejsze wyliczanie globalnego zaangażowania i większą przejrzystość ryzyka rozliczeniowego,
- poprawienie wykrywalności błędów i udoskonalenie procesów obsługi błędów,
- poprawienie operacyjnej wydajności i skrócenie procesów reklamacyjnych,
- wzrost poziomu przetwarzania bezpośredniego (STP) i pełne zautomatyzowanie cyklu transakcji płatniczej.
Korzyści SWIFTNet Cash Reporting w różnych obszarach zarządzania gotówką:
- Zarządzanie płynnością – dostęp do pewnej i precyzyjnej informacji o statusie transakcji oraz o saldach na rachunkach przed zamknięciem systemów rozliczeniowych, umożliwia usprawnienie zarządzania płynnością a w konsekwencji zmniejszenie potencjalnych kar za przekroczenie stanu konta i/lub kosztów utraconych korzyści.
- Zarządzanie ryzykiem – dostęp do informacji o rachunku nostro w czasie rzeczywistym pozwala bankom na monitorowanie w czasie rzeczywistym ich faktycznego zaangażowania u innych instytucji finansowych lub klientów. Dzięki temu w znacznym stopniu maleje ryzyko rozliczeniowe oraz kredytowe. Banki zyskują także możliwość lepszego zarządzania ryzykiem wykonawczym i związanym z utratą reputacji.
- Obsługa wyjątków – wcześniejsze wykrycie niezgodności (np. transakcje zablokowane lub oczekujące w kolejce) znacznie ułatwia i skraca proces jej usunięcia. Dzięki malejącej liczbie otrzymywanych zapytań maleją koszty banku i rośnie poziom zadowolenia klienta.
- Poszerzenie oferty dla klientów – użytkownicy mogą zastosować informację o rachunku nostro w czasie rzeczywistym w celu przyspieszenia czasu świadczenia usługi dla ich własnych klientów korporacyjnych lub innych instytucji finansowych.
- Doskonalenie procesów – informacja o rachunku nostro w czasie rzeczywistym umożliwia bankom przeprowadzenie wewnętrznej zmiany strukturalnej procesów back-office prowadzącej do znacznych oszczędności.